NL / FR
2Link.be2You.be2News.be2Travel.beAdverteren
OverzichtHoogtepuntenLaatste nieuws
SportPC & InternetBinnenlandBuitenlandEconomieCultuurAuto / Motor
Beurzen

2News.be RSS Feed Als startpagina instellen Bij de favorieten plaatsen



Bronnen
Selecteer hieronder de nieuwsbron waarvan je het nieuws wilt bekijken.




Linkpartners
- Online Kranten
- ICT-update
- Actueel 24
- Bizar, Opmerkelijk nieuws
- Laatstenieuws.info
- Zoekhier.info
- Altijdactueel
- Stock-info


Advertenties

In de kijker
- Top3 Vlaamse datingsites
- Geld lenen zonder vragen
- Testaankoop




Na de uitbraak in Oostende: wat weten we over de Zuid-Afrikaanse variant?

2News.be / Na de uitbraak in Oostende: wat weten we over de Zuid-Afrikaanse variant?

Trefwoorden: werken - stijgen - stijgen

Na de uitbraak in Oostende: wat weten we over de Zuid-Afrikaanse variant?
Gazet v. Antwerpen - 23 Januari 2021, 16:54

De Zuid-Afrikaanse variant van het coronavirus waart rond in een ziekenhuis, woonzorgcentrum en revalidatiecentrum in Oostende. Het lijkt een kwestie van tijd voor ook elders in ons land gevallen gesignaleerd worden. Maar hoeveel zorgen moeten we ons daarom maken? En is die variant echt besmettelijker dan het ?normale? coronavirus?




Geen uitbraak Zuid-Afrikaanse variant in Oostendse appartementsgebouwen
Gazet v. Antwerpen - 25 Januari 2021, 08:24

In twee appartementsgebouwen in Oostende is er geen sprake van een uitbraak van de Zuid-Afrikaanse variant. Dat meldt de stad Oostende maandag na een grote testronde bij de bewoners van die appartementen. De testronde kwam er nadat een bewoonster besmet raakte met de variant en overleed. De variant dook in Oostende wel op in enkele zorginstellingen.




Onzekerheid over WK wielrennen Oostende na uitbraak Zuid-Afrikaanse variant
Skynet - 24 Januari 2021, 11:20

Er heerst onzekerheid over het al dan niet plaatsvinden van het WK wielrennen in Oostende na een uitbraak van de Zuid-Afrikaanse variant van het coronavirus. Dat zegt burgemeester Bart Tommelein in De Zevende Dag. Ondertussen zijn er in Oostende al 16 bevestigde besmettingen met de Zuid-Afrikaanse variant.


Geen Zuid-Afrikaanse variant in Oostendse appartementsgebouwen
Skynet - 25 Januari 2021, 07:20

In twee appartementsgebouwen in Oostende is er geen sprake van een uitbraak van de Zuid-Afrikaanse variant. Dat meldt de stad Oostende na een grote testronde bij de bewoners van die appartementen. De testronde kwam er nadat een bewoonster besmet raakte met de variant en overleed. De variant dook in Oostende wel op in enkele zorginstellingen.


Vandenbroucke maakt zich ?grote zorgen? om uitbraak Zuid-Afrikaanse variant: ?Niet zeker dat vaccins helpen?
HLN.BE - 24 Januari 2021, 13:36

We moeten ons grote zorgen maken over de uitbraak van de Zuid-Afrikaanse variant, zegt minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke (sp.a) in De Zevende Dag. ?We zijn niet zeker dat de vaccins gaan werken tegen deze variant. Die vraag moet dringend gesteld worden aan de fabrikanten, zij moeten dit onderzoeken en met uitleg komen.?


LIVE. ?Geen massale uitbraak" Zuid-Afrikaanse variant in Oostende, wel extra besmettingen - Ziekenhuisopnames stijgen vooral in Oost- en West-Vlaanderen
HLN.BE - 25 Januari 2021, 06:49

Nu de Britse variant van het coronavirus in ons land duidelijk in opmars is, zijn we in een derde golf aangekomen. Dat zegt testexpert en professor Herman Goossens in VTMNIEUWS. Intussen stijgen de ziekenhuisopnames en het aantal besmettingen met het coronavirus weer in heel het land. Volg alle ontwikkelingen over het coronavirus in onze liveblog.


IN KAART. Besmettingen stijgen vooral in Limburg, ziekenhuisopnames in Oost- en West-Vlaanderen. Bekijk hier de situatie in uw regio
HLN.BE - 25 Januari 2021, 08:12

Het aantal coronabesmettingen en ziekenhuisopnames in ons land neemt weer toe. Vooral in Vlaanderen zien we nu stijgingen: Limburg registreert het grootste aantal nieuwe infecties met Covid-19 ten opzichte van de week ervoor. De ziekenhuisopnames tonen dan weer vooral stijgingen in Oost- en West-Vlaanderen. Deze grafieken en kaarten tonen hoe de situatie in uw provincie en gemeente evolueert.


Moderna-vaccin beschermt ook tegen Zuid-Afrikaanse variant: ?Uit voorzorg werken we toch aan nieuwe versie?
HLN.BE - 25 Januari 2021, 14:30

Het Moderna-vaccin beschermt ook tegen de nieuwe mutaties van het coronavirus. Dat laat het Amerikaanse farmabedrijf zelf weten. De antilichamen die opgewekt worden, hebben het echter wel moeilijker om de Zuid-Afrikaanse variant te detecteren. Daarom werkt de producent aan een alternatieve versie die als ?booster? moet dienen.


Moderna-vaccin beschermt ook tegen Zuid-Afrikaanse variant: ?Uit voorzorg werken we wel aan nieuwe versie?
HLN.BE - 25 Januari 2021, 15:12

Het Moderna-vaccin beschermt ook tegen de nieuwe mutaties van het coronavirus. Dat laat het Amerikaanse farmabedrijf zelf weten. De antilichamen die opgewekt worden, hebben het echter wel moeilijker om de Zuid-Afrikaanse variant te detecteren. Daarom werkt de producent aan een nieuwe versie die als ?booster? moet dienen.