NL / FR
2Link.be2You.be2News.be2Travel.beAdverteren
OverzichtHoogtepuntenLaatste nieuws
SportPC & InternetBinnenlandBuitenlandEconomieCultuurAuto / Motor
Beurzen

2News.be RSS Feed Als startpagina instellen Bij de favorieten plaatsen



Bronnen
Selecteer hieronder de nieuwsbron waarvan je het nieuws wilt bekijken.




Linkpartners
- Online Kranten
- ICT-update
- Actueel 24
- Bizar, Opmerkelijk nieuws
- Laatstenieuws.info
- Zoekhier.info
- Altijdactueel
- Stock-info


Advertenties

In de kijker
- Top3 Vlaamse datingsites
- Geld lenen zonder vragen
- Testaankoop




Grondwettelijk Hof vernietigt recht op vijftien jaar terugdraaiende teller bij zonnepanelen

2News.be / Grondwettelijk Hof vernietigt recht op vijftien jaar terugdraaiende teller bij zonnepanelen

Trefwoorden: keer - 500 - morgen

Grondwettelijk Hof vernietigt recht op vijftien jaar terugdraaiende teller bij zonnepanelen
Gazet v. Antwerpen - 14 Januari 2021, 14:06

Het Grondwettelijk Hof heeft de Vlaamse regeling rond de terugdraaiende elektriciteitsmeter vernietigd. Gebruikers mogen wel de voordelen behouden die ze tot op vandaag hebben genoten.




Grondwettelijk Hof maakt kruis over terugdraaiende teller
De Tijd - 14 Januari 2021, 14:06

14:49 De eigenaars van zonnepanelen zullen dan toch niet gedurende vijftien jaar kunnen rekenen op een terugdraaiende teller. Dat blijkt uit een zopas gepubliceerd arrest van het Grondwettelijk Hof.


Systeem terugdraaiende teller vernietigd: ?Eigenaars voor de zoveelste keer gejost?
Gazet v. Antwerpen - 14 Januari 2021, 19:00

Het Grondwettelijk Hof heeft de Vlaamse regeling rond de terugdraaiende teller vernietigd. Slecht nieuws is dat voor de eigenaars van zonnepanelen. Hoe moet het nu verder voor wie zonnepanelen heeft met zo?n terugdraaiende teller? En loont het wel de moeite om er nu nog te leggen?




Grondwettelijk Hof buigt zich over terugdraaiende teller zonnepanelen
Skynet - 14 Januari 2021, 06:49

Vandaag/donderdag buigt het Grondwettelijk Hof zich over de vraag of eigenaars van zonnepanelen in Vlaanderen tot vijftien jaar gebruik mogen maken van een terugdraaiende teller. Die regeling werd in april 2019 goedgekeurd door het Vlaams Parlement, ondanks een negatief advies van de Vlaamse energieregulator Vreg. Die stapte daarop in juni 2019 naar het Grondwettelijk Hof. Volgens de regulator zou er sprake zijn van discriminatie tussen gebruikers en wordt ook zijn exclusieve tariefbevoegdheid geschonden. Als het Grondwettelijk Hof het decreet vernietigt, kan de rekening voor eigenaars van zonnepanelen serieus oplopen.


Grondwettelijk Hof spreekt zich uit over vingerafdruk op identiteitskaart
Skynet - 14 Januari 2021, 06:49

Het Grondwettelijk Hof spreekt zich vandaag/donderdag uit over de grondwettelijkheid van de registratie van vingerafdrukken op de elektrische identiteitskaart (eID). Dat liet privacyjurist Matthias Dobbelaere-Welvaert, die geld inzamelde om de zaak op te starten, maandag weten.


Registratie vingerafdruk op identiteitskaart mag van Grondwettelijk Hof
Skynet - 14 Januari 2021, 15:07

Het Grondwettelijk Hof ziet geen juridische problemen bij de registratie van een digitaal beeld van vingerafdruk op de Belgische identiteitskaarten. Het heeft een beroep daartegen van privacyactivisten verworpen.


"Vrijdag bekijken welke opties er nog zijn" (Demir)
Skynet - 14 Januari 2021, 15:49

"Op basis van de analyse van het vonnis trek ik vrijdag naar de ministerraad om met mijn collega's van de Vlaamse regering te bespreken welke opties er nog zijn of niet meer zijn voor de getroffen gezinnen." Dat zegt Vlaams minister van Energie Zuhal Demir (N-VA) in reactie op het arrest van het Grondwettelijk Hof. Ze wijst erop dat een overheid betrouwbaar moet zijn naar de burgers toe.


Terugdraaiende teller - "Enorme opdoffer voor meer dan 500.000 eigenaars"
Skynet - 14 Januari 2021, 16:31

De beslissing van het Grondwettelijk Hof is een "enorme opdoffer voor meer dan 500.000 eigenaars van zonnepanelen die rekenden op de terugdraaiende teller". Dat zegt Test Aankoop in een reactie op het arrest waarin de regeling rond de terugdraaiende elektriciteitsmeter werd vernietigd. De consumentenorganisatie roept de Vlaamse overheid dan ook op om met een oplossing over de brug te komen.


Wet rond vingerafdrukken op identiteitskaart geen schending van de privacy, oordeelt Grondwettelijk Hof
HLN.BE - 14 Januari 2021, 13:54

De registratie van vingerafdrukken op de elektronische identiteitskaart is niet in strijd met de privacy. Dat heeft het Grondwettelijk Hof geoordeeld. Privacyjurist Matthias Dobbelaere-Welvaert, die geld inzamelde om de zaak op te starten, reageert teleurgesteld.


Grondwettelijk Hof: geen terugdraaiende teller voor eigenaars zonnepanelen
HLN.BE - 14 Januari 2021, 14:36

Het Grondwettelijk Hof heeft de Vlaamse regeling rond de terugdraaiende teller vernietigd, maar niet met terugwerkende kracht. De eigenaars van zonnepanelen in Vlaanderen mogen dus niet tot vijftien jaar gebruik maken van een terugdraaiende teller. Gebruikers mogen wel de voordelen behouden die ze tot op vandaag hebben genoten.


Grondwettelijk Hof: geen terugdraaiende teller voor eigenaars zonnepanelen, ?morgen bekijken welke opties er nog zijn?
HLN.BE - 14 Januari 2021, 15:19

Het Grondwettelijk Hof heeft de Vlaamse regeling rond de terugdraaiende teller vernietigd, maar niet met terugwerkende kracht. De eigenaars van zonnepanelen in Vlaanderen mogen dus niet tot vijftien jaar gebruik maken van een terugdraaiende teller. Gebruikers mogen wel de voordelen behouden die ze tot op vandaag hebben genoten. ?Op basis van de analyse van het vonnis trek ik morgen naar de ministerraad om met mijn collega?s van de Vlaamse regering te bespreken welke opties er nog zijn of niet meer zijn voor de getroffen gezinnen?, reageert Vlaams minister van Energie Zuhal Demir. Ze wijst erop dat een overheid betrouwbaar moet zijn naar de burgers toe.


Geen terugdraaiende teller voor eigenaars zonnepanelen: wat zijn de gevolgen? En is het nu nog interessant om zonnepanelen te plaatsen?
HLN.BE - 14 Januari 2021, 19:30

Wie gedacht had dat hij nog 15 jaar kon genieten van een terugdraaiende teller op zijn energiemeter omdat hij voor eind 2020 zonnepanelen installeerde, mag die illusie opbergen. Het Grondwettelijk Hof heeft die regeling vernietigd. Wat zijn de gevolgen? En wat betekent het voor wie in de toekomst zonnepanelen wil installeren? ?Dit is een enorme opdoffer voor meer dan 500.000 Vlamingen.?