DML: Dag en Nacht Media begint met programmatic audioreclame Podcastuitgever Dag en Nacht Media gaat programmatic audioreclame aanbieden in de zestig titels die het exploiteert en sluit daartoe een samenwerking met Targetspot, een gespecialiseerde afdeling van Azerion.
|
SXSW recap ? Longread: tech wordt steeds onzichtbaarder en daarmee onnavolgbaarder Naar aanleiding van SXSW een grondige blik op de techwereld: over AI, psychedelica en ons brein en over de juichstemming en weinige kritische noten.
|
Defensie investeert in eigen satellietcapaciteit Het Nederlandse leger gaat investeren in de aanleg van eigen satellietcapaciteit om te spioneren en te communiceren.
|
Mollie: meer omzet, meer verlies Betaalverwerker Mollie zag de omzet over 2022 met een kwart groeien tot 123 miljoen euro, maar ook het verlies nog roder kleuren.
|
Tesla wil AI-apps in licentie verkopen Autofabrikant Tesla staat ervoor open om de slimme software van zijn auto's in licentie aan derden te verkopen.
|
Sander Schouten (Beyond Sports): ?Door met verschillende platformen te ?praten?, kun je sport goed presenteren? Met hun realtime gamified simulaties van sportwedstrijden prijkte Beyond Sports bovenaan het lijstje van Sony, dat het data- en visualisatiebedrijf uit Alkmaar vorig jaar overnam. Mede door de schaalvoordelen en aanpalende diensten die het Japanse concern biedt, kan sport verder de nieuwe wereld ingebracht worden. ?Jongere generaties willen sport op een andere manier consumeren?, zegt Beyond Sports CEO en medeoprichter Sander Schouten.
|
Colruyt opent derde OKay Direct Colruyt Group opent dit jaar nog een derde vestiging van zijn automatische winkelconcept OKay Direct. Die komt er in Gent.
|
DML: Programmatic outdoor onbekend bij lokale retail Digitale billboards in de buitenruimte zijn uitstekend geschikt voor lokale retailers, maar weinigen kennen het bestaan van programmatic advertising daarop.
|
Talpa introduceert dynamische audio advertenties Talpa Media Solutions, onderdeel van Talpa Network, biedt klanten een nieuwe adverteermogelijkheid in de vorm van Dynamic Audio Advertenties. Met ?text to speech? wordt tekst via kunstmatige intelligentie omgezet naar spraak. Op die manier kunnen consumenten volgens Talpa persoonlijker worden aangesproken.
|
Meer dan 1 miljoen euro opgehaald voor Cargoroo via crowdfunding Cargoroo, bekend van de gele elektrische deelbakfietsen, heeft meer dan 1 miljoen opgehaald via crowdfunding. Hiermee is het minimum doel van de crowdfundingsactie gehaald.
|
Meer dan 1 miljoen euro opgehaald voor Cargoroo via crowdfunding Cargoroo, bekend van de gele elektrische deelbakfietsen, heeft meer dan 1 miljoen opgehaald via crowdfunding. Hiermee is het minimum doel van de crowdfundingsactie gehaald.
|
Getir stapt over op franchisemodel Flitsbezorger Getir is in het buitenland bezig zijn darkstores over te hevelen naar franchisenemers. Het is niet duidelijk of en wanneer Nederland aan de beurt komt.
|
Ook Tesla gaat AI-taalmodellen bouwen Tesla gaat zijn supercomputer binnenkort ook trainen met tekst, naast de video's die het reeds betrekt uit miljoenen auto's.
|
Amerikaanse luchtvaartautoriteit wil uniforme regels bezorgdrones Amazon blijft sterk achter met bezorgingen per drone. De drones hebben slechts 100 keer gevlogen. Bij Walmart warenhuis zijn het er meer dan 100.000, bij Alphabet en Zipline nog meer.
|
Verkoop smartphones daalt sterker dan gedacht De wereldwijde verkoop van smartphones daalt dit jaar sterker dan gedacht. IDC voorspelt en daling met 3,2 procent tot 1,17 miljard verkochte toestellen.
|
?Superdry wil e-commerce uitbesteden? Modemerk en retailer Superdry zou met spoed op zoek zijn naar een partij om de techniek van zijn e-commerceactiviteiten naar uit te besteden.
|
Reclamecodecommissie: Coolblue maakt bezorgclaim niet waar De bezorgclaim 'Voor 23.59 uur besteld, morgen gratis bezorgd', waarmee Coolblue op haar website adverteert, is te absoluut. Dat heeft de Reclame Code Commissie geoordeeld.
|
TikTok nu ook verboden op werktelefoons van provincies Flevoland, Limburg en Drenthe Na Groningen is TikTok ook verboden op de werktelefoons van de provincies Flevoland, Limburg en Drenthe. Ook de gemeente Den Haag doet TikTok in de ban op zakelijke apparatuur.
|
Joost de Valk stapt in WPCS Het investeringsfonds van Joost de Valk and Marieke van de Rakt heeft een belang verworven in WPCS, het zakelijke Wordpress-cloudplatform.
|
ChatGTP app nu in ruim dertig landen verkrijgbaar, maar niet de Benelux De ChatGPT-app voor iOS-gebruikers is nu al in ruim dertig landen verkrijgbaar, maar de Benelux hoort daar nog niet bij.
|